Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
B-dul Carol I nr. 27, Dealul Copou, Iași 700507
T: 0374.462462, E: adina.sardare@cciasi.ro
Din 2001, consilier juridic în cadrul Camerei de Comerț și Industrie Iași.
În perioada 2002-2015: Asistent arbitral al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Iași.
Din 2012: Coordonarea activităţii Centrului de Mediere.
Din 2013: Coordonarea activităţii Registrului Național de Publicitate Mobiliară (Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare).
Din 2016: Coordonare activităţii Centrului de Formare Profesională.
Asistenţă şi consultanţă juridică pentru comercianţi, consultanţă legislaţie naţională şi comunitară.
Consiliere în privința reglementărilor legale ce vizează activitatea societăților comerciale: atribuțiile și răspunderea legală a asociaților și administratorilor, avize și autorizații necesare funcționării, insolvență, lichidare, radiere firmă etc.
Tipuri și modele de contracte și clauze specifice.
Modalități eficiente de soluționare a litigiilor comerciale.
Eliberarea de documente comerciale la solicitarea clienţilor Camerei: certificate de origine a produselor pentru export, acte constatatoare IMM, vizare documente comerciale, avizarea cazurilor de forţă majoră.
Rolul, puterea și răspunderea administratorului unei firme
Formele răspunderii juridice a administratorilor (partea I)
Formele răspunderii juridice a administratorilor (partea a II – a)
Reglementări legale privind concurența în afaceri (partea I)
Reglementări legale privind concurența în afaceri (partea a II – a)
Disciplina contractuala in raporturile juridice ale profesionistilor (partea I)
Disciplina contractuala in raporturile juridice ale profesionistilor (partea a II -a)
Protectia intereselor economice ale consumatorilor (partea I)
Protectia intereselor economice ale consumatorilor (partea a II – a)
Dreptul de retragere din contractul incheiat intre comercianti si consumatori (partea I)
Dreptul de retragere din contractul incheiat intre comercianti si consumatori (partea a II-a)
Forta majora in raporturile contractuale (partea I)
Forta majora in raporturile contractuale (partea a II – a)
Securizarea creanțelor în raport cu terții (partea I)
Securizarea creanțelor în raport cu terții (partea a II-a)
Contractul special de antrepriză
Contractul de asociere în participațiune
Medierea – metodă alternativă de soluționare a litigiilor
Noi modificări ale legislației societăților comerciale
Perfecționarea continuă a angajaților din firme
Despre titlurile de credit. Cambia
Nou – reautorizarea activităților de înfrumusețare
Despre titlurile de credit. Biletul la ordin. Cecul
Economia în contextul COVID-19. Munca la domiciliu și telemunca.
Economia în contextul COVID-19. Certificatul de situație de urgență vs. Avizul de forță majoră
Economia în contextul COVID-19. Noutăți privind Certificatul de situație de urgență (CSU)
Economia în contextul COVID-19. Răspunderea penală a firmei în cazul nerespectării măsurilor impuse.
Contractele comerciale. Elemente esențiale.
Ordinul de plată multiplu electronic (OPME)
Noi reguli privind comercializarea produselor alimentare
Noi cerințe de etichetare a produselor alimentare
EORI – identificatorul operatorilor economici în raport cu autoritățile vamale din UE
Regulile INCOTERMS – termeni de bază pentru operațiunile cu parteneri externi
Economia în contextul COVID-19. Facilități noi pentru sprijinirea angajatorilor și salariaților.
Diversificarea surselor de finanțare a afacerii: business angels