Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Autor: Alina Grădinariu
Ordinul Ministrului Justiției nr. 2594/C/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de ținere a registrelor comerțului, de efectuare a înregistrărilor și de eliberare a informațiilor a considerat necesar să rezerve o subsecțiune pentru ceea ce reprezintă modificarea datelor personale ale fondatorilor, asociaților, acționarilor, persoanelor împuternicite, reprezentanților, administratorilor, directorilor etc. Din acest considerent vom prezenta mai jos câteva repere privind acest subiect.
Modificarea datelor personale ale unui individ poate fi întâlnită cu ocazia schimbării domiciliului său, a expirării duratei de valabilitate a actului de identitate, a schimbării de nume cauzate de căsătorie sau divorț, iar toate acestea pot fi probate prin atașarea înscrisurilor doveditoare, precum:
La art. 162, legiuitorul dispune ”Cererea de înregistrare a modificării datelor de identificare a membrilor organelor de administrare și/sau de conducere și de control ori a reprezentanților persoanelor juridice care îndeplinesc această calitate va fi însoțită de copia actului de identitate, certificată de parte, și, după caz, de actele în baza cărora s-a efectuat modificarea sau de certificatul de înscriere de mențiuni, în cazul membrilor persoane juridice.”
Dosarul privind înregistrarea în registrul comerțului a modificărilor datelor de identificare ale fondatorilor, asociaților, acționarilor, persoanelor împuternicite, reprezentanților, administratorilor etc. va conține următoarele înscrisuri:
Cererea de înregistrare – formularul completat de către dumneavoastră cu datele de identitate, denumirea societății, la obiectul cererii la pct. 4 ”Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului, prevăzut în (2): ……………………….., constă în:” veți bifa la căsuța 4.6. ” [înregistrarea mențiunilor] / [radierea cf. art. 25 din Legea nr. 26/1990 a mențiunilor] referitoare la: Marcajul unei căsuțe presupune plata taxei pentru mențiunea solicitată altele, conform art. ……………………………………….. din actul modificator/ hotărâre judecătorească irevocabilă” unde pe rândurile punctate trebuie să menționați modificarea datelor de identitate, dovezile privind schimbarea datelor de identificare ale asociaților, administratorilor, directorilor, cum ar fi: certificatul de căsătorie (copie), actul de identitate (copie), hotărâre judecătorească definitivă de divorț sau de schimbare a numelui (copie), vor fi îndosariate și numerotate și se depun de către petent la Oficiul Registrului Comerțului personal sau prin poștă.
Pentru orice alte detalii și clarificări privind această procedură, vă stăm la dispoziție la Camera de Comerț și Industrie Iași.