Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020
Autor: Sorin Gheorghiu
În scopul susținerii firmelor care încă nu au o prezență semnificativă în mediul online, în contextul actual grevat de măsurile de distanțare fizică, Google pune la dispoziție în mod gratuit o platformă care concentrează instrumente și consultanță pentru activarea online a afacerii.
Platforma Google pentru IMM-uri este disponibilă la adresa:
https://events.withgoogle.com/google-pentru-imm-uri/
Astfel, instrumentele gratuite Google sunt prezentate într-un mod structurat și ușor accesibil:
1. Google Compania Mea – reprezintă un instrument util în gestionarea relației cu clienții printr-un plus de vizibilitate oferit de listarea afacerii pe Google Search și Google Maps.
2. Site-ul Companiei Mele – reprezintă un instrument folosit pentru administrarea spațiului online al afacerii; dacă business-ul încă nu are un site, oferă posibilitatea creării unui spațiu online gratuit; dacă business-ul are un site, instrumentele Testează Site-ul Meu și Google Analytics oferă o evaluare și un set de recomandări asupra modului în care se prezintă acesta.
3. Google Trenduri și Google Alerte – sunt două instrumente complementare cu ajutorul cărora se poate cunoaște mai bine piața potențială și, de asemenea, tendințele și preferințele consumatorilor, informații bazate pe procesarea în timp a căutărilor online.
4. Piețe Sugerate – după cum o arată chiar denumirea acestei facilități, este un instrument util pentru extinderea afacerii, ajutând în identificarea piețelor adecvate, în funcție de interesele identificate ale potențialilor clienți.
Totodată, platforma Google pentru IMM-uri oferă și o interfață pentru consultanță online, prin intermediul căreia antreprenorii pot accesa sesiuni individuale de consultanță cu traineri specializați (pe baza unui formular prealabil de programare a discuției online), destinate învățării utilizării instrumentelor Google, precum și clarificării prezenței și gestionării activității online a business-ului în perioade de criză.
Nu în ultimul rând, Google pentru IMM-uri oferă și o serie de resurse adiționale, ce cuprind servicii și produse oferite de alte companii și organizații partenere (listă ce se va actualiza constant) în scopul sprijinirii antreprenorilor, precum: crearea unui magazin electronic propriu, integrarea în cadrul unor magazine electronice deja consacrate, sfaturi și recomandări privind munca de la distanță, surse de finanțare a activității (de exemplu: programul IMM Invest România).
O parte dintre facilitățile de mai sus sunt accesibile integral în limba română, iar o parte sunt în română doar la nivelul primilor pași ai interfeței, mai departe fiind accesibile în limba engleză.
Acest demers se înscrie într-un curent general care s-a manifestat în contextul efectelor economice negative cauzate de criza pandemică, de digitalizare accelerată a afacerilor private și a procedurilor administrației publice, de migrare spre mediul online a activității și, pe de altă parte, de coagulare a inițiativelor individuale în scopul creării de comunități, promovării și sprijinirii antreprenorilor locali.